Gibkość jest jedną z cech motorycznych. Jest to zdolność do wykonywania ruchów w dużym zakresie. Osoby gibkie mają w porównaniu z innymi, większy zakres ruchu w stawach i większą elastyczność mięśni. Wykonanie głębokiego skłonu, obszernego wymachu nogą czy skrętoskłonu tułowiem nie stanowi dla nich problemu. Podczas dzisiejszych zajęć zajęliśmy się nie tylko ćwiczeniami poprawiającymi gibkość ciała, zwinność i koordynację, ale również utrwaliliśmy zasady zachowania się w sytuacjach zagrażających życiu i zdrowiu. Jak zawsze połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Rozgrzewkę rozpoczęliśmy od zabawy „Bezpieczny przedszkolak”. Na sygnał słowny natychmiast zatrzymywaliśmy się i reagowaliśmy w ustalony sposób – burza- kładliśmy się prosto na podłodze- pożar- chodziliśmy na czworakach w stronę bezpiecznego miejsca, – groźny pies- przyjmowaliśmy tzw. pozycję „żółwia” czyli skuleni zasłanialiśmy rękami głowę, zwłaszcza uszy, – nieznajomy- bez słowa i jak najszybciej biegliśmy w ustalone, bezpieczne miejsce. W części głównej dowiedzieliśmy się co to jest „korytarz życia”. Jedna z osób była kierowcą karetki i poruszała się na deskorolce- ćwicząc w ten sposób koordynację, równowagę i siłę mięśni. Pozostałe osoby odgrywały rolę samochodów i kierowców. Na ustalony sygnał kierowcy zatrzymywali się tworząc korytarz życia, przy okazji siadając z wyprostowanymi plecami. Zabawa trwała dość długo bo każdy z nas chciał być karetką. Podczas zabawy „Służby ratunkowe” otrzymaliśmy szarfy w różnych kolorach z jednoczesnym przypisaniem, który kolor odpowiada któremu rodzajowi służby czyli np. czerwony to straż pożarna, zielony to pogotowie ratunkowe, niebieski to policja. Hasłem do rozpoczęcia biegu była nazwa lub opis jakiegoś zdarzenia. Np. na hasło „pożar” strażacy ruszali do akcji i mieli za zadanie okrążyć na czworakach swój pachołek. Zajęcia zakończyliśmy ćwiczeniem oddechowym- udawaliśmy że gasimy pożar dmuchając w małe piłeczki.