Dobra koordynacja w obszarze ręka-oko jest niezbędna do wykonywania czynności samoobsługowych , pisania czy ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci ze słabo wyćwiczoną koordynacją wzrokowo-ruchową mają problemy z ubieraniem się, prawidłowym chwytaniem i rzucaniem piłki, utrzymaniem równowagi przy staniu na jednej nodze czy wykonywaniem prac plastycznych. Na szczęście w naszym przedszkolu panie dbają o to, żebyśmy cały czas doskonalili swoje umiejętności w tym obszarze. Podczas dzisiejszych zajęć z gimnastyki skupiliśmy się na ćwiczeniach poprawiających ogólną sprawność , koordynację, siłę i skoczność. Rozpoczęliśmy od zabawy „Nektar” i zamieniając się w „pszczółki” staraliśmy się zebrać jak najwięcej nektaru, biegnąc na sygnał do kwiatka, zabierając piłkę (nektar) i zanosząc je do ula. Podczas kolejnej zabawy pani Sylwia wyznaczyła „niedźwiadka. który chciał zabrać nektar „pszczółkom”. Ten kto został złapany przez „niedźwiadka” stawał na czworakach i czekał, aż inna „pszczółka” je uwolni. W tym celu musiał przejść pod złapaną pszczołą. Uratowana pszczółka wracała do zabawy. W następnej zabawie rozłożyliśmy na podłodze szarfy – były to kwiatki. Lataliśmy po sali udając pszczółki i na jeden sygnał siadaliśmy na kwiatku w pozycji skorygowanej, a na dwa sygnały wlatywaliśmy do ula i mocno się przytulaliśmy. Zabawa integracyjna, sensoryczna, korygująca postawę – jedna zabawa, a tyle ważnych rzeczy doskonali. Następnie pani Sylwia zaproponowała nam dość trudne ćwiczenie kształtujące umiejętność współpracy w grupie. Z rączkami ułożonymi w skrzydełka mieliśmy przenieść dużą piłkę w wyznaczone miejsce utrzymując ją tylko samymi brzuszkami. Udało się, choć nie było łatwo. Na koniec tworzyliśmy z naszych ciał kształt plastra miodu. Po zabawie odpoczywaliśmy wykonując głębokie wdechy i wydechy.